Liquefied Petroleum Gas oziroma utekočinjen naftni plin se običajno imenuje s kratico - LPG. Plin LPG je mešanica vnetljivih ogljikovodikovih plinov, ki vključuje propan, butan, izobutan in mešanice treh plinov. Plin LPG se običajno uporablja za ogrevanje domov, kuhanje, ogrevanje tople vode in avtoplin - gorivo za avtomobile in vozila na LPG.
LPG predelava je možna na večini avtomobilov z bencinskim motorjem, kar jih pretvori v »avtomobile z dvojnim gorivom«, saj jih lahko poganja tako plin LPG, kot tudi bencin.
Rezervoar za plin LPG se doda v prtljažnik, kar zavzame prostor v prtljažniku in naredi avto nekoliko težji. A prednost tega je očitna, če pogledate cene polnilnic za obe gorivi: LPG gorivo običajno stane približno polovico cene bencina.
Čeprav avtomobili verjetno ne bodo varčnejši pri vožnji na plin LPG, bi lahko še vedno prepolovili račune za gorivo. Ko se stroški LPG predelave odplačajo, slednja lahko privede do pomembnega prihranka. Cena LPG je ponavadi za polovico nižja od bencina in dizla. Cena LPG danes denimo je 0.62 €/L, za razliko od bencina, ki stane 1.298 €/L in dizla za 1.286 €/L.
Različni sistemi za avtoplin običajno uporabljajo isto vrsto polnil, rezervoarjev, vodov in fitingov, vendar uporabljajo različne sestavne dele v motornem prostoru. Sistemi za vbrizgavanje tekočin uporabljajo posebne rezervoarje z obtočnimi črpalkami in povratnimi vodami, podobnimi bencinskim sistemom za vbrizgavanje goriva.
Obstajajo tri osnovne vrste sistema za avtoplin. Najstarejši od teh je običajni sistem pretvornikov in mešalnikov, ki obstaja že od štiridesetih let 20. stoletja in se še danes pogosto uporablja. Druga dva tipa sta znana kot injekcijski sistem, vendar med njima obstajata pomembna razlika.
Sistem mešalnih pretvornikov uporablja pretvornik, da tekoče gorivo iz rezervoarja spremeni v hlape, nato te dovaja v mešalnik, kjer se meša z dovodnim zrakom. To je znano tudi kot sistem venturi ali sistem z eno samo točko.
Sistemi za vbrizgavanje pare uporabljajo tudi pretvornik, vendar za razliko od sistema mešalnikov, plin izstopi iz pretvornika pri reguliranem tlaku. Nato se plin vbrizga v zbiralnik zraka skozi vrsto električno krmiljenih injektorjev. Čas odpiranja injektorja nadzira naprava za upravljanje s plinom. Ta enota deluje skoraj na enak način kot enota za krmiljenje bencinskega goriva. To omogoča veliko bolj natančno odmerjanje goriva v motor, kot je mogoče z mešalniki, izboljšuje ekonomičnost in / ali moč ob hkratnem zmanjšanju emisij.
Sistemi za vbrizgavanje tekoče faze ne uporabljajo pretvornika, temveč namesto tega dovajajo tekoče gorivo na enak način kot bencinski sistem. Ti sistemi so še vedno v povojih. Ker gorivo v dovodu upari, se zrak okoli njega znatno ohladi. To poveča gostoto vsesanega zraka in lahko vodi do znatnega povečanja izpuščene moči motorja, v kolikor so takšni sistemi običajno nastavljeni, da ne bi poškodovali drugih delov motorja. Vbrizgavanje s tekočo fazo lahko doseže veliko boljšo ekonomičnost in moč plus nižje ravni emisij, kot je mogoče z uporabo mešalnikov ali injektorjev parne faze.
Kljub temu, da se plin LPG veliko uporablja v domovih in podjetjih, ta poganja zanemarljiv delež avtomobilov na svetu.
Obstajajo številni razlogi, zaradi katerih veliko ljudi noče predelati svojega avtomobila na pogon na LPG, vendar je eden največjih razlogov pomanjkanje spodbud vlad.
Poleg tega, mnogi ne razumejo prednosti in slabosti vožnje na plin LPG. Brez enakih spodbud kot električni avtomobili se LPG v preprosto ne oglašuje. Mnogi avtomobilisti se preprosto ne zavedajo njegovega obstoja.
Čeprav je nekaj proizvajalcev avtomobilov v preteklosti eksperimentiralo s ponudbo tovarniško opremljenih avtomobilov na LPG, se ta ni prijel. Toyota je v svojih družinah motorjev M, R in Y iz 70. let prejšnjega stoletja izdelala številne motorje na utekočinjen naftni plin.
Številni proizvajalci avtomobilov - Citroën, Fiat, Ford, Hyundai, General Motors (vključno z Daewoo, Holden, Opel / Vauxhall, Saab), Maruti Suzuki, Peugeot, Renault (vključno z Dacia), Skoda, Tata Motors, Toyota, Volvo in tudi Volkswagen - imajo OEM modele z dvema gorivoma, a so bili prodani v majhnem številu.
Danes je plin LPG tretje najbolj priljubljeno avtomobilsko gorivo na svetu, ki poganja približno 16 milijonov od 600 milijonov osebnih avtomobilov, kar predstavlja manj kot 3 % celotnega tržnega deleža. Približno polovica vseh osebnih vozil na avtoplin je na petih največjih trgih (v padajočem zaporedju): Turčiji, Južni Koreji, Poljski, Italiji in Avstraliji.
Drug razlog, zakaj mnogi neradi predelajo svoj avtomobil v pogon na plin LPG, so bile težave pri iskanju bencinskih črpalk, ki ga ponujajo. Danes to ni več problem.
Prednosti
Slabosti
Odločiti se boste morali sami, a če želite strokovno pomoč, je podjetje Tartarini pravi naslov.