Predelava avtomobila na plin

Ne tako dolgo nazaj, je bil avtoplin viden kot idealna alternativa bencinskim in dizelskim motorjem, saj so se vozniki borili z vedno večjimi stroški goriva. Danes cene bencina in dizla še vedno naraščajo, vendar so poleg avtoplina na voljo še električna in hibridna vozila.

Predelava na plin

Kljub temu, da je izginil pod radarjem, je avtoplin še vedno uspešna alternativa, saj poganja 16 milijonov od 600 milijonov osebnih avtomobilov po svetu in je tretje najbolj uporabljano gorivo.

Kaj je avtoplin?

Utekočinjen naftni plin (UNP) ali avtoplin in je vrsta »tekočega plina«. UNP se lahko uporablja tudi kot za številne različne stvari, od žarov do avtomobilov.

Tehnično gledano je UNP stranski proizvod predelave zemeljskega plina. Da bi ga uporabili kot gorivo, je plin shranjen pod pritiskom v nizki temperaturi, kar spremeni v tekočino in omogoča shranjevanje v rezervoarju za gorivo v vozilu.

Črpalke avtoplinaZakaj UNP ni bolj popularen?

To je dobro vprašanje. Utekočinjen naftni plin se precej uporablja v domovih in podjetjih po vsem svetu, toda ko gre za pogon avtomobilov, se UNP ni najbolj prijel.

Trenutno le približno 3% vozil poganja UNP kljub dejstvu, da je gibanje cen avtoplina običajno za približno polovico nižje, kot cene bencina in dizla. Avtoplin poraba pa je približno enaka.

Eden največjih razlogov, da prodaja vozil na avtoplin ni uspela, je pomanjkanje navdušenja med vladami po svetu - kot to pogosto velja za alternativna goriva - kljub vladni ambiciji, da v bližnji prihodnosti prepovejo prodajo novih bencinskih in dizelskih vozil.

Pomanjkanje naložb v potrebno infrastrukturo, skupaj s pomembnimi davčnimi olajšavami in manjšim številom oglaševalcev, pomeni, da mnogi avtomobilisti preprosto ne vedo, da je avtoplin sploh na voljo.

Kje lahko kupim avtoplin?

Po navedbah mylpg.eu trenutno po vsej Evropi (57 državah) obstaja okoli 46,566 bencinskih črpalk, ki ponujajo UNP.

Koliko stane predelava avta na plin?

Pomembno je vedeti, da vgradnjo avtoplina lahko izvaja samo pooblaščena oseba - avtomehanik, ki je za predelavo avtomobilov na plin primerno in strokovno usposobljen. Predelava vozila na plin se najpogosteje izvaja na vozilih, ki jih poganja bencinski motor, medtem ko je predelava dizelskih precej redkejša in dosti kompleksnejša.

Postopek predelave na plinPostopek predelave na avtoplin pri enem izmed vodilnih strokovnjakov v Sloveniji, Tartarini, kjer  vgradijo nove elemente, med katerimi je na prvem mestu rezervoar, poleg pa še trije elementi; napeljava, ventili in uparjalnik, je enostaven.

Sistem Tartarini deluje tako, da se na armaturno ploščo vgradi preklopnik za hitro in enostavno preklapljanje iz bencinskega na plinski pogon in obratno. Količina plina, ki se nahaja v rezervoarju avtomobila, se prikazuje na majhnem ekranu in tako omogoča konstanten nadzor nad porabo.

Predelava avtomobila na plin je na voljo že od 23,50 evrov mesečno, odvisno od vozila, ki ga želite predelati in sistema, ki ga boste uporabili. Do 880 evrov pa lahko dobite tudi subvencije.

Vsaka pretvorba traja približno tri dni, voznikom pa priporočamo, da delo res prepustijo strokovnjakom, kot je denimo Tartarini.

Med predelavo avtomobila na plin bo v vaš avto vgrajenih več različnih sestavnih delov, predvsem sam rezervoar, ki se običajno namesti v prtljažnik - pogosto namesto rezervne pnevmatike, da zmanjšate izgubo prostora za tovor.

Dodatne stvari vključujejo sistem za UNP z injektorji za plinsko gorivo in lasten ECU, ki ga napaja UPN uparjalnik. Dodana bo tudi UNP ali LPG črpalka.

Kakšne so glavne prednosti avtoplina?

Ena najbolj izstopajočih prednosti avtoplina je dejstvo, da ponuja znatne prihranke pri računih za gorivo, saj čeprav je avtoplin poraba enaka, se gibanje cen avtoplina »vrti« okoli polovice cene bencina in dizla.

Utekočinjen naftni plin je tudi veliko bolj okolju prijazen kot dizel ali bencin, z okoli 20 % manj emisij ogljika in skoraj brez emisij delcev. UNP zmanjšuje emisije toplogrednih plinov. Avtomobil z 8,0 l / 100 km in 20.000 km letno proizvede 3860 kg CO2, 16 kg CO in 2,58 kg HC, medtem ko UNP le 2640 kg CO2 (31,6 % manj), 11,21 kg CO (30 % manj) in 1,87 kg HC (Hydro Carbon, 27,5 % manj).

Ključnega pomena je, da avtomobili na avtoplin pretežno delujejo tako na bencin kot na utekočinjen naftni plin, tako da, če se izprazni rezerva, preden najdete bencinsko črpalko, kjer je na voljo avtoplin, lahko vedno dotočite nekaj bencina.

UNP ima boljšo stopnjo zgorevanja kot bencin in dizel. Vožnja z LPG pomaga podaljšati življenjsko dobo motorja vozila. Plin je tudi nearoziven in brez dodatkov, z višjo oktansko oceno (102 - 108) kot bencin.

Rezervoarji za skladiščenje UNP so močnejši od rezervoarjev za bencin in dizel.

Večina podjetij porabi veliko denarja za točenje goriva. Ker je avtoplin cenejši, se stroški goriva zmanjšajo. Drugič, uporaba avtoplina lahko ustvari pozitivno podobo podjetja. To je jasen pokazatelj, da podjetje uporablja najboljše poslovne in varnostne prakse ter skrbi za okolje.

Ali je predelava na plin možna tudi za klasični avtomobil?

Načeloma, da. Glede na znamko in model vašega vozila lahko cena nekoliko niha od povprečnih stroškov, vendar pa je predelava na plin še vedno možnost za večino klasičnih avtomobilov.